Uprawiaj sport!
To dobry sposób na zły nastrój i doskonałą kondycję fizyczną.
Pamiętaj, że sport powinien sprawiać Ci przyjemność. Wybieraj ćwiczenia, w których nie ma ryzyka upadku. Każda kobieta może wybrać sobie odpowiednią dyscyplinę.

  • W pierwszych miesiącach ciąży dopuszczalna jest jazda na rowerze, która odciąża nogi i krzyż oraz wspomaga krążenie. Unikaj jednak wyboistych tras i korzystaj z szerokiego, damskiego siodełka.
  • Spacery – im dłuższe, częściej i bardziej energiczne tym lepiej. Poszukaj sobie towarzysza na spacer, czas minie o wiele szybciej i przyjemniej.
  • Medytacja i joga stabilizują równowagę wewnętrzną i zewnętrzną. Są specjalne kursy dla kobiet w ciąży.
  • Pływanie- pływaj dużo i często, ale tak, żeby nie zabrakło Ci tchu. Najlepsze jest dla Ciebie pływanie na plecach, ponieważ odciąża kręgosłup. Zabronione jest pływanie pod wodą. Poszukaj specjalnych kursów dla kobiet w ciąży.
 

Porada dnia


Zjedz coś zdrowego!
W czasie ciąży mięśnie jelit są słabsze niż zazwyczaj.
Przyczyną jest obniżenie napięcia mięśni, związane ze wzrostem Twojego dziecka oraz zbliżającym się porodem oraz brak witaminy B (głównie kwasu foliowego). Proponujemy:

Więcej …

Kalkulator ciążowy

Wpisz pierwszy dzien ostatniej miesiączki:
Dzień: Miesiąc: Rok:


Kontakt

Lidia Ruta

ul. Żulińskiego 8

20-706 Lublin

tel. kom. 607 217 417